Nakoupeno za: 0 Kč

Provozovatel

Vlasta Waliyah Vyhnankova
---
----- ---

IČO: 63896354
(Firma není plátcem DPH)

Tel.: 606680435

E-mail | HOT-LINE

Vlasta Waliyah Vyhnánková
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od 30.4.2007




Novinky e-mailem

Zadejte svůj e-mail a budete informováni o novinkách a výhodných akcích.

Zadáním registrovaného e-mailu novinky odhlásíte.

Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
» Doporučte nás!

Počítadlo

TOPlist

Tisk stránky

Chia semínka, 500g

Chia semínka, Chez Amis 500g
Výrobce:Chez Amis
Katalog. číslo:26265
Hmotnost položky:0.502 kg
Naše cena: 145 Kč
Skladem:zboží je skladem

ks
Přidat do oblíbených položek | Poslat e-mailem

500g, Chia semínka

Složení: 100% semínka chia. Může obsahovat stopy ořechů, arašídů a sóji. Skladujte v suchu a chladu. Země původu Argentina.

Chia semínka obsahují velké množství vlákniny, proteinů, kalcium, antioxidanty, a omega-3 mastné kyseliny.

Chia semínka jsou sklízena z kvetoucí rostliny Salvia hispanica, jejíž domovinou je Mexiko a Guatemala. Chia semínka se stala velkým hitem jako „super potravina“ zejména v posledních letech, ale ve skutečnosti je to prastará surovina, která tvořila důležitou složku potravy Aztéků a Mayů.

Chia semínka nejsou vhodná při alergii na sezamové a hořčičné semínko (mohou vyvolat podobnou reakci.)

Drobná chia semínka na sebe vážou vodu, bobtnají a vytvoří gelovitou hmotu podobně jako tapioka (Tapioka perly 500g). Chia semínka (celá nebo drcená) můžete přidat do smooties a ovocných nebo zeleninových šťáv, zamíchat do jogurtu nebo směsí mussli. Nejčastěji se ale z chia semínek připravují různé varianty čerstvých pudingů.

Základní recept na puding z chia semínek, (který můžete podle libosti donekonečna obměňovat):

1) ¼ hrnku chia semínek smíchejte s 1 hrnkem tekutiny. Mandlové nebo sójové mléko a ovocné šťávy jsou nejčastější variantou, můžete ale různě experimentovat – například recept níže s pistáciovým mlékem.

2) Semínka nechte bobtnat minimálně hodinu, nejlépe však přes noc. Jakmile semínka nabobtnají a směs získá gelovitou konzistenci, puding je hotový. Samotná chia semínka jsou bez chuti, můžete je proto kombinovat s různými druhy koření, čerstvým ovocem, oříšky apod. Chia puding skladujte v lednici a spotřebujte do tří dnů.

Chia puding s melounem cantaloupe

Potřebujete: 1 hrnek čerstvé melounové šťávy (připravíte tak, že rozmixujete 3/4 hrnku čerstvé melounové dužiny s 1/2 hrnkem čisté vody), 1/4 hrnku chia semínek, bílý jogurt, med nebo jiné sladidlo dle vaší chuti, čerstvé kousky melounu, oříšky nebo pistácie (Pistácie loupaná jádra, 100g).

Postup: Chia semínka a melounovou šťávu dobře promíchejte, lžící rozbijte případné hrudky. Nechte stát v lednici přes noc nebo alespoň jednu hodinu. Chia přendejte do misky a navrstvěte bílý jogurt oslazený medem, kousky čerstvého melounu a oříšky.

Pistáciový chia puding

Potřebujete: 1 hrnek domácího pistáciového mléka (snadný postup přípravy pistáciového mléka najdete zde: Pistácie loupaná jádra, 100g), 1/4 hrnku chia semínek, 1/4 lžičky vanilkového extraktu (Vanilková esence 28ml), 1/4 lžičky mletého kardamomu (Kardamom zelený mletý 28g), 2 lžíce medu nebo jiného sladidla.

Postup: Smíchejte pistáciové mléko, chia semínka, vanilkový extrakt, mletý kardamom a med. Vše dobře promíchejte, rozbijte případné hrudky. Přendejte do lednice. Puding můžete podávat jakmile semínka absorbují tekutinu a zhoustnou, nejlepší je ale nechat puding v lednici přes noc. Hotový puding ještě můžete posypat sekanými pistáciemi. 

Příprava pudingů z chia semínek je velmi jednoduchá. Jediné co se mi zatím nepodařilo tak docela vychytat, je má snaha vše před přípravou oplachovat. Chia jsem tedy zkusila propláchnout v sítu pod tekoucí vodou - bohužel pod tekoucí vodou okamžitě bobtnají, dělají hrudky a semínka se k sítku hned přilepila. Nebylo vůbec snadné je ze sítka vyklepat. Budu ale zkoušet dál a snad přijdu na způsob jak si s tím poradit... :-)

Mohlo by vás také zajímat:

Co je to tapioka? Tapioka je škrob získaný z kořene esculenta rostlinných druhů Manihot. Tuto prastarou surovinu údajně používali už Mayové. Tapioka je zdravým zdrojem karbohydrátů s nízkým obsahem cholesterolu a bez "nezdravých" tuků. Tapioka obsahuje vápník, fosfor, draslík a hořčík. Neobsahuje lepek a může být proto součástí bezlepkové diety.

Tradiční tapiokový pudink: Tapioka perly 500g

 



Zpět na předchozí stránku.

© 2017 Vlasta Waliyah Vyhnankova Všechna práva vyhrazena.

Aplikace pro Internetový obchod EasyShop® 3.9 © IT STUDIO s.r.o.