S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.
Ok

Tapiokový puding z kokosového mléka - bez lepku a bez laktózy

27.03.2022

Tapiokový puding z kokosového mléka - bez lepku a bez laktózy

Já a tapiokový puding... To byla hodně dlouhá cesta. Když jsem ho uvařila poprvé, byla jsem zklamaná. Vysvětlovala jsem si to tím, že se mi asi nepovedl. Druhé zklamání přišlo, když jsem byla indickými kamarády ujištěna, že se povedl - je prý "výborný" a přesně takhle má chutnat... Na dlouho jsem tapioku vypakovala z jídelníčku, abych se k ní později vrátila. A to, když jsem kvůli synovi musela držet bezmléčnou dietu. Tapioka se náhle jevila jako ideální varianta. Chvilku trvalo, než jsem vypilovala přesný poměr tekutiny a tapiokových kuliček aby puding nebyl ani moc tekutý ani moc hutný a vyzkoušela několik různých příchutí. Postupně jsem tapioce přicházela na chuť a dnes ji připravuji pravidelně každý týden. Nejenže mám dobrý pocit z toho, že dělám něco prospěšného pro své tělo, ale dokonce si na ní i pochutnám!

Proč je dobré přijít tapioce na chuť:

  • tapioka obsahuje vápník, fosfor, draslík a hořčík. Je také dobrým zdrojem železa, kyseliny listové a vitamínu B.
  • Tapioka je přirozeným zdrojem omega-3 a omega-6 mastných kyselin.
  • Tapiokové perly jsou zdravým zdrojem karbohydrátů s nízkým obsahem cholesterolu.
  • Tapioka neobsahuje lepek.

Tapiokový puding z kokosového mléka (bez lepku a laktózy)

Potřebujete (na 4 porce): 1/2 hrnku tapiokových perel (hrnek = 250ml), 1 plechovku kokosového mléka, 1/2 plechovky vlažné vody, agáve sirup nebo třtinový cukr (cca 1-2  lžíce - dávám "podle oka" a aktuálního rozpoložení).

Postup: 1) Tapiokové kuličky nasypte do mísy a přidejte kokosové mléko, vodu i sladidlo (cukr nebo sirup). Nechte namočené přes noc nebo aspoň 4 hodiny. Na středním plameni pomalu přiveďte k varu a za stálého míchání vařte 15 minut. Míchejte stále - a odspodu! Tapioka se lepí na dno hrnce a želíruje.

2) Cca po 15 minutách stáhněte a nalijte do připravených misek. Tapioka po vychladnutí ještě lehce zhoustne, nevařte ji proto úplně do tuha. Správná konzistence je podobná jako u klasického pudingu. Na puding navrstvěte čerstvé ovoce podle chuti a posypte rozsekanými kešu ořechy.

Poznámka: Některé recepty uváději, že tapioku stačí namočit jen na 20 minut, případně namočení tapioky předem vůbec nezmiňují. Vyzkoušela jsem i tyto varianty a opravdu je nutné tapioku namočit na několik hodin. Ve středu kuliček zůstaly tuhé středy a nepomohl ani delší čas varu.

Rubriky blogu

Nejlepší kurzy indické kuchyně v Praze!

Máte rádi indickou kuchyni? Chcete se naučit techniky tradičního vaření domácí kuchyně? Nebo máte raději restaurační krémová kari? Na našich kurzech Vás naučíme oboje! 

Vaříme přímo v indické restauraci. Kurz vede česká lektorka a indický šéfkuchař. Používáme autentické suroviny, domácí rodinné receptury i profesionální postupy šéfkuchaře. 

Lektoři vaří přímo s vámi. Vaření provází podrobný výklad.

Maximálně pět kurzistů zajistí individuální přístup. Menu každého kurzu můžeme upravit tak, aby vyhovovalo přáním a zaměření kurzistů (včetně vegetariánů). 

Tradiční indické stolování v příjemném prostředí luxusní indické restaurace. 

Indické kuchařky s příběhem

Rádi vaříte? Rádi čtete? Nebo snad hledáte originální dárek plný vůní a chutí indické kuchyně? Podívejte se na nabídku mých "indických kuchařek s příběhem."


Vytvořeno systémem www.webareal.cz

ZDk5MmFi